Toch liever telefonisch contact?

Veel gestelde vragen

Algemene vragen

Wij zijn geopend van maandag t/m zaterdag van 09.00 tot 10.00 uur en van 16.00 tot 18.00 uur. Op zon- en feestdagen zijn wij gesloten.

Het liefst hebben wij natuurlijk dat u als nieuwe klant eerst een afspraak maakt om het pension te komen bezichtigen. Zo krijgt u de beste indruk van ons dierenpension. Een afspraak is nodig, daar wij graag even de tijd nemen voor onze nieuwe klanten. Tijdens de schoolvakantieperiodes is dat niet mogelijk omdat al onze aandacht dan uitgaat naar onze gasten.

U kunt bij ons contant of per pin betalen. U betaalt vooraf, bij uw reservering een aanbetalingsbedrag van € 50,-. Bij het ophalen van uw huisdier betaalt u het nog openstaande bedrag voor het verblijf van uw huisdier,na aftrek van de aanbetaling, eventueel aangevuld met de kosten voor een (onverwachte) medische behandeling door de dierenarts van uw huisdier. Wij leveren geen diensten op rekening!

Helaas is dat niet mogelijk. In verband met ons dagprogramma, voertijden, rusttijden en uitlaattijden hebben wij onze openingstijden voor klanten beperkt. Dit komt de verzorging van uw huisdier ten goede.

Alleen in in de zomerperiode en kerstvakantie brengen wij u alle gereserveerde dagen in rekening. In de overige perioden hoeven wij aan andere klanten geen neen te verkopen, derhalve brengen wij u dan geen kosten in rekening.

Bij het verlengen van het verblijf vragen wij U zo vroeg mogelijk ons dierenpension van dit voornemen op de hoogte te brengen. Met name in de zomerperiode en kerstvakantie kan dit problemen opleveren.

Vragen over honden

Uw hond moet de jaarlijkse cocktailenting hebben gehad. Dus zowel parvo, ziekte van Weil, leverziekte(hepatitis), hondenziekte en kennelhoest. Deze beschermt uw hond voor de meest voorkomende ziektes. Wij verzoeken u hierover uw dierenarts te raadplegen en voor vragen bij ons te informeren.

Ja, bij ieder verblijf dient u het inentingsboekje mee te nemen. Hoewel wij de entingen van uw hond in de computer registreren, dient het boekje bij ons aanwezig te zijn. Wij staan onder controle van de dierenbescherming. Wij dienen bij controle bewijsmateriaal te hebben dat de aanwezige dieren zijn geënt.

In verband met mogelijke beschadiging van uw eigendommen en hygiëne willen wij niet dat uw hond zijn eigen mand meeneemt. Wij hebben zelf goede kunststof ligplaatsen waarop uw hond kan slapen eventueel voorzien van een deken of handdoek.

Natuurlijk mag uw hond een deken of handdoek van zichzelf meenemen. Het is echter onmogelijk voor ons om het kleed bij uw hond te houden. Het is heel goed mogelijk dat het kleed het verblijf niet overleeft. Wij geven er derhalve de voorkeur aan dat u een oude handdoek of een oude deken mee geeft aan uw hond, die het verblijf niet hoeft te overleven. Wij hebben zelf altijd oude handdoeken en vetdekens op voorraad. Uw afgedankte handdoeken zijn bij ons dierenpension ook altijd welkom.

Wij geven u de riem en halsband altijd mee naar huis. Tijdens het verblijf hebben wij deze niet nodig. Zoekraken wordt op deze wijze voorkomen.

Ja natuurlijk, lever de medicijnen aan in de originele verpakking van de dierenarts met de naam van uw hond op het etiket. Controleer of de dierenarts een toedieningsschema heeft toegevoegd. Wij hanteren dan dit schema tijdens het verblijf.

Wij zullen in eerste instantie met uw eigen dierenarts overleggen. Deze dierenarts kent de medische geschiedenis van uw huisdier. In echt spoedeisende gevallen roepen wij de dierenarts in die ons het snelst kan helpen. De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening evenals de reiskosten van en naar de dierenkliniek.

Uw hond mag gewoon komen als zij loops is geworden. Meld het daarom wel even op het moment dat zij tijdens het verblijf loops is, of kan worden, zodat wij hiermee met onze kennelindeling rekening kunnen houden.

Wij voeren uitsluitend kwaliteitsvoer, waaronder voer zonder kleur, geur en smaakstoffen. Wilt u toch geen risico nemen dan mag uw hond zijn eigen voer meenemen. Zet de naam van uw hond met uw achternaam en de dosering op de verpakking.

Uw hond krijgt geen korting voor het feit dat hij zijn eigen voer meeneemt. Het liefst voeren wij uit onze eigen kwaliteitsvoorraad. Het geven van eigen voer zien wij als een vorm van service.

Jazeker, de prijzen van onze verblijven zijn afhankelijk van de grootte van uw hond. Bij twee of meer huisdieren uit een gezin krijgt u 10% korting.

Indien uw pup alle entingen heeft gehad kan hij 3 weken na laatste enting bij ons in het dierenpension komen. In de praktijk betekent dit dat uw pup minimaal 15 weken is, aangezien de eerste grote cocktail van uw pup op 12 weken gegeven wordt. Uw pup krijgt voldoende aandacht, leert andere honden kennen, wordt door ons regelmatig van gezelschap voorzien. Uw pup leert al vroeg wat een verblijf in het dierenpension betekent, en gaat dit als normaal zien. Wel moet uw pup zijn eigen brokjes meenemen.

Jawel, maar meld dit even voordat u boekt. Om planningstechnische redenen hechten wij veel aan deze informatie. Het brengen van een hond in de vakanties en hoogseizoen die niet gecombineerd kan worden met een andere hond kan leiden tot een toeslag op de verblijfsprijzen. Ook indien wij hier tijdens het verblijf achter komen.

Vragen over katten

Uw kat moet de jaarlijkse cocktailenting hebben gehad. Dus zowel kattenziekte, niesziekte en bordetella. Deze beschermt uw kat voor de meest voorkomende ziektes. Wij verzoeken u hierover uw dierenarts te raadplegen en voor vragen bij ons te informeren.

Ja, bij ieder verblijf dient u het inentingsboekje mee te nemen. Hoewel wij de entingen van uw kat in de computer registreren, dient het boekje bij ons aanwezig te zijn. Wij staan onder controle van de dierenbescherming. Wij dienen bij controle bewijsmateriaal te hebben dat de aanwezige dieren zijn geënt.

Ja natuurlijk, lever de medicijnen aan in de originele verpakking van de dierenarts met de naam van uw kat op het etiket. Controleer of de dierenarts een toedieningsschema heeft toegevoegd. Wij hanteren dan dit schema tijdens het verblijf.

Wij zullen in eerste instantie met uw eigen dierenarts overleggen. Deze dierenarts kent de medische geschiedenis van uw huisdier. In echt spoedeisende gevallen roepen wij de dierenarts in die ons het snelst kan helpen. De kosten van het dierenartsbezoek zijn voor uw rekening evenals de reiskosten van en naar de dierenkliniek.

Nee, de reismandjes worden bij het brengen van uw kat mee terug gegeven.

Wij voeren uitsluitend kwaliteitsvoer, waaronder voer zonder kleur, geur en smaakstoffen. Wilt u toch geen risico nemen dan mag uw kat zijn eigen voer meenemen. Zet de naam van uw kat met uw achternaam en de dosering op de verpakking.

Uw kat krijgt geen korting voor het feit dat hij zijn eigen voer meeneemt. Het liefst voeren wij uit onze eigen kwaliteitsvoorraad. Het geven van eigen voer zien wij als een vorm van service.

Jazeker, bij twee of meer huisdieren uit een gezin krijgt u 10% korting.